W różny sposób rozpatrywano zakres biedy czy dysproporcji ekonomiczno-społecznych, jakie występują we współczesnym świecie. Z najczęściej stosowanych podziałów stosuje się rozdzielenie świata na dwie części – bogatą północ oraz biedne południe. Podział taki ma charakter ekonomiczno-geograficzny. Pokazuje on między innymi, jaka część ludności zamieszkuje dany region. Według niego niemal 25% populacji zamieszkuje terytorium północy, a pozostałe 75% stanowią mieszkańcy regionów biednego południa. Kiedy do powyższych wartości dołączymy wybrane wskaźniki ekonomiczne, to owo zestawienie stanie się bardzo wyraziste. Widać to w przypadku udziału danego regionu w światowej produkcji i konsumpcji, gdzie różnice są jeszcze większe i wynoszą 15% dla południa, a 85% dla północy. Przyglądając się temu podziałowi w perspektywie czasu, można zauważyć, że wzrost udziału regionu północy w światowej konsumpcji często jest uzyskiwany kosztem południa. Jeszcze inną formą pokazania dysproporcji na świecie jest podział społeczności międzynarodowej, patrząc z perspektywy jej udziału w globalnym handlu światowym, inwestycjach czy PKB. W ten sposób wyodrębniono trzy grupy państw:
jeszcze inną, bardziej szczegółową jest podział państw, jaki sporządzony został na zlecenie Banku Światowego. On również dzieli państwa na trzy kategorie:
Nasz projekt ma za zadanie pokazać, że terroryzm o, którym się tak często słyszy nie jest wcale nam tak obcy jak uważamy.Duża część osób uważa, że jego to niedotyczy
ale ostatnie czasy pokazały nam, że europa jest zagrożona:
Rok 2015:
7 stycznia- Francja
9 stycznia - Francja
26 czerwca - Włochy
13 listopada - Francja
Rok 2016
1 stycznia - Francja
7 stycznia - Francja
22 marca - Belgia Bruksela 32 osoby zabite
16 kwietnia - Niemcy
14 lipca - Francja Nicea 84 osoby zabite
18 lipca - Niemcy
22 lipca - Niemcy Monachium 9 osób zabitych
20 grudnia - Niemcy Berlin 12 zabitych
Są to tylko wybrane zamachy i tylko w Europie i chcemy by oświecić społeczeństwo i pokazać, że nie jesteśmy do końca bezpieczni i powniniśmy uważać.